10 Nisan 2014 Perşembe

Emziği bırakma

Son zamanlarda o kadar kötü haberler duyuyoruzki çocuklarla ilgili hiçbir şey yazasım gelmedi bırak yazmayı yapasım gelmedi. Keşke çocuklarımıza hiç bir şey olmasa, allahım tüm çocukları korusun.
Bu geçen sürede neler yaptık 2 hafta oldu emziği bıraktık. İlk başlarda sadece uyurken emdiği emzige karşı 1 yaşından sonra aşırı düşkünlük gösteren kaan ile ben evde olduğum zamanlarda uyanıkken saklasamda emziği ben işteyken elinden düşürmemeye aklına geldiğinde meme meme diye tutturmaya başlayınca ve en son 2 emziğinide ağzına alıp emmeye kalkışınca eyvah ne yapacağım diye bende korkular başlamıştı. Babasının küçükken 3 emzikle gezdiği ve 4 yaşına kadar emdiğini söyleyen kavınvalidemden sonra sanırım bırakamayacak diye düşünmeye başlamıştım. Aslında konuşmasını engellemedi emzik öyle bir etkisi olduğu yazıyor internette fakat çok sık boğaz enfeksiyonu olduğunu dra söylediğimde emzik emdiği sürece normal demişti drumuz. 
Grip olduğu bir gün emzik emmek istemedi çünkü burnu tıkalı olduğu için ememiyordu atıyordu yada çıkartıyordu.  Bunu fırsat bilip sakladım emzikleri sağolsun annemde yanımda olunca emzikleri kaybetmişiz dedik. O sordu aradık bulamadık kaybolmuş yolda düşürmüşüz dedik, daha öncede dışarıdayken bir kaç kere düşürdüğümüz için yada kendi elinden düşürdüğü için anladı sanırım. Her uykuya geçişte sordu zaman zaman gündüz sordu. Gece uykuya dalışları zaten uzunlen şimdilerde dahada uzun sürüyor sürekli konuşuyor, ama beklediğimden daha kolay oldu benim için psikolojik boyutunu ise hiç bilmiyorum umarım çok etkilenmemiştir. 
Evde şimdi hiç sormuyor, ama babaannenin kendine dayanamadığını ve her istediğini yaptığını bildiğinden ona ilk başlarda daha fazla ısrar etti tutturdu diyebilirim. 
Emzik faslını atlattık darısı diğer bez, ayakta sallama kısmında umarım onlarıda kolayca atlatırız

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder